در این مقاله که با همکاری مرکز تعمیرات نوین سرویس اصفهان تهیه شده در خصوص برخی تعمیرات یخچال سامسونگ توضیحاتی داده خواهد شد.
ارور برد اینورتر یخچال سامسونگ

نقشه برق شیر برقی گاز یخچال سامسونگ
در بعضی از مدل های یخچال سامسونگ گاز پس ازعبوراز فیلتر درایر وارد یک شیر برقی شده و از انجا توسط دو عدد لوله مویی وارد فریزر و یخچال میگرد در قسمت زیر میتوانید نقشه برق مربوط به شیر برقی گاز یخچال سامسونگ را مشاهده نمایید.
شیر برقی یخچال سامسونگ

زمان کار فن کندانسور یخچال سامسونگ
زمان کار فن کندانسون یخچال سامسونگ
فن کندانسور در یخچال سامسونگ بسته به دمای محیط در حالت های مختلف شروع به کار می کند چنانچه دمای محیط 
زیر 15 درجه سانتیگراد باشد فن شروع به کار نمی کند
بین 16 تا 18 درجه سانتیگراد باشد فن پس از 5 دقیقه شروع به کار می کند
بالاتر از 19 درجه سانتیگراد باشد فن کندانسور یخچال سامسونگ تقریبا همزمان با استارت کمپرسور شروع به کار می کند

تست مد یخچال سامسونگ
عیب یابی یخچال سامسونگ
برای فعال کردن تست مد و تست قطعات در یخچال سامسونگ دکمه Power Freeze و Fridge Temp را همزمان به مدت 8 ثانیه نگه دارید سپس دکمه دمای یخچال را برای مرتبه اول فشار دهید کمپرسور و فن کندانسورشروع به کار میکنند در این حالت صدای بوق یخچال در فواصل زمانی کوتاه شنیده می شود و کمپرسور و فن کندانسور و فریزر برای مدت 24 ساعت یکسره کار میکنند و فن یخچال بسته به دمای تنظیمی خاموش و روشن می شود . با فشار دادن دکمه دمای یخچال برای دومین بار، دیفراست یخچال و با فشردن برای سومین بار دیفراست فریزر و یخچال فعال میگردند با فشار دادن این دکمه برای بار چهارم موارد فعال شده در حالت های قبلی غیر فعال میگردند با قطع برق و وصل آن پس از چند دقیقه حالت تست مد غیر فعال میگردد

فعال کردن حالت نمایشگاهی در یخچال سامسونگ

حالت نمایشگاهی حالتی هست که عموما در فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد در این حالت یخچال به برق است ولی کمپرسور وارد مدار نمی شود برای فعال کردن این حالت دکمه power freeze  و freezer temp را همزمان برای مدت 8 ثانیه نگه دارید برای غیر فعال کردن دومرتبه این دو دکمه را حدود 8 ثانیه فشار دهید.

عیب یابی یخچال سامسونگ
هنگام وصل یخچال به برق یا هنگام کار عادی یخچال چنانچه دکمه Power Freeze  و Power Cool را همزمان حدود 8 ثانیه نگه دارید در این حالت سنسورها کالیبره شده و چنانچه خطایی روی برد باشد ریست میگردد و در صورت اشکال در یخچال ال ای دی سون سگمنت متناظر با آن عیب روشن میگردد.
عیب یابی یخچال ساید سامسونگ

برای تست برخی قطعات دیگر در حالت کار عادی یخچال چنانچه
 دکمه Power Freeze  و Power Cool را همزمان حدود 6 ثانیه نگه دارید و سپس دکمه Fridge temp را بزنید به ازای هر بار زدن یکی از قطعات برقدار شده و ال ای دی متناظر با آن روشن می گردد

این حالت پس از 30 ثانیه غیر فعال میگردد

جهت راهنمایی بیشتر یا تعمیر یخچال سامسونگ در اصفهان می توانید با مرکز تعمیرات نوین سرویس اصفهان هماهنگ شوید.

اواپراتور یخچال سامسونگ
یکی از عیوب متداول در یخچال ساید بای ساید سامسونگ گرم بودن قسمت یخچال می باشد در این حالت دمای فریزر نرمال بوده اما دمای یخچال بجای 4-3 درجه حدودا 18-17 درجه سانتیگراد است علت این عیب بیشترپر از برفک شدن اواپراتور داخل یخچال به دلیل اشکال در یکی از قطعات مربوط به سیستم دیفراست یا  کار نکردن اواپراتور می باشد
اواپراتور پر از برفک      

در صورتی که اواپراتور پر از برفک بود توسط یک اهمتر مقدار مقاومت آنرا اندازه گیری نمایید مقاومت المنت حدود 400-350 اهم می باشد یا اگر به آن برق 220 ولت وصل نماییم پس از چند دقیقه گرم می شود.
جهت هر گونه راهنمایی را درخواست تعمیرات یخچال ساید بای ساید سامسونگ در اصفهان با ما تماس بگیرید.
ترموفیوز یک فیوز حرارتی ،جریانی هست که اگر برق المنت توسط برد به هر دلیلی قطع نشود و المنت در مدار باقی بماند و دمای اواپراتور بیشتر از 70 درجه سانتیگراد گردد میشوزد تا برق المنت قطع و گرمای زیاد مانع آسیب رسیدن به یخچال شود.
سنسور دیفراست عمدتا روی لوله برگشت اواپراتور نصب می گردد و زمانی که برفک ها آب شدند را به برد گزارش می دهد به عبارتی سنسور دیفراست پایان زمان برفک زدایی را مشخص می نماید.